Dagelijks contact met mensen is prettig. Dit contact verloopt vaak ook soepel, het maakt de werkzaamheden leuk. Helaas gaat het af en toe ook fout. Terwijl een medewerker altijd klantvriendelijk moet zijn, kan een klant of collega plotseling heel onvriendelijk, onredelijk of zelfs agressief uit de hoek komen. Door het volgen van een gerichte cursus leer je hoe je om kan gaan met agressie.
MKB Cursussen cursussen
Klantvriendelijk telefoneren in het Engels (2 dagen)
De telefoon, of beter: de telefonist(e), is het visitekaartje van je bedrijf. Het telefoongesprek is vaak het eerste contact tussen jouw onderneming en een klant. Wanneer een gesprek in het Engels moet, is het de zaak om het taalverschil geen belemmering te laten zijn.
Verkoop en Acquisitie
Deze cursus is voor alle medewerkers die verantwoordelijk zijn voor commerciële klantcontacten. Na deze cursus ben jij in staat om op effectieve wijze: de persoonlijke invloed in klantrelaties te vergroten, de communicatieve vertaalslag te versterken en betere verkoopresultaten te behalen.
Management van stagnerende medewerkers
Je bent je ervan bewust dat de uittredingsleeftijd verder zal stijgen. Wanneer een medewerker te vroeg afhaakt, verliest hij/zij de veranderingsbereidheid en flexibiliteit. De kunst zit ‘m in het tijdig ontdekken van stagnatie. Ook al is er volgens de persoon in kwestie niets aan de hand. Je wilt de resterende werkperiode natuurlijk voor iedereen tot een succes maken. Deze cursus vertelt je precies hoe je dat bereikt en wat je daar precies voor nodig hebt.
Klantgericht verkopen in de detailhandel
Deze cursus is bestemd voor ondernemers/medewerkers in de detailhandel. Zij willen hun commercieel en klantgericht optreden in de winkel versterken en betere verkoopresultaten willen behalen. De belangrijkste doelstelling van deze cursus is het vergroten van de persoonlijke invloed. Meer aandacht en interesse te tonen, door meer en betere gesprekken te voeren en klanten weer belangrijk te maken.
Personeelsmanagement
Personeelsmanagement is belangrijk, maar er komt veel bij kijken. Erg veel. Dus ben je eigenaar of medewerker van een (groeiend) klein of middelgroot bedrijf en heb je onvoldoende kennis wat betreft dit onderwerp, dan is deze cursus belangrijk voor je.
Train de trainer
Ben jij trainer of wil je trainer worden, maar heb je nog het gevoel dat je wat kennis tekort komt? Geen probleem, deze cursus is voor trainers door trainers. Tijdens deze cursus leren we je hoe je je stof helder overbrengt. Maar ook hoe je je leerdoelen kunt bereiken en hoe je ervoor zorgt dat je cursisten alles ook daadwerkelijk onthouden!
Masterclass verkoop en acquisitie
Deze masterclass is speciaal voor de ervaren sales professionals (en deelnemers van de cursus ‘verkoop en acquisitie’) onder ons. Uniek is dat jij, als deelnemer, het programma zelf samenstelt. Er is dus erg veel ruimte om eigen praktijkervaring in te brengen en te bespreken met je trainer.
Offertes die scoren
Weet jij hoe je jouw voorstel kunt omzetten naar een offerte die wel scoort? En weet je hoe je daarmee de oplossing voor het probleem, of de behoefte van je klant, op een overtuigende manier kunt overbrengen? Het is namelijk zo dat, wanneer je hiertoe in staat bent, je de kans op succes vergroot. Tijdens deze cursus behandelen we alles wat met offertes, het taalgebruik en de indeling van de offerte te maken heeft. Interessant en nuttig!
Werving en Selectie
Het is van belang dat je onderneming een vakkundig uitgestippeld werving- en selectieproces bevat. Je wilt natuurlijk wel blijven concurreren, toch? Het is immers zo dat, wanneer je talent in huis hebt gehaald, je dit vrijwel direct merkt aan je bedrijfsresultaten. Lukt het jou om de juiste medewerker te werven en te selecteren? Ook nog in de lijn met de strategie en doelstelling van je onderneming? Deze cursus geeft je inzicht in het proces van aantrekken, selecteren en aanstellen van die ene perfecte kandidaat.
Zakelijk gebruik van Facebook
Wist je dat Facebook wereldwijd het grootste sociale netwerk is en dat het na Google de meest bezochte dynamische website ter wereld is? Ja? Goed bezig. Dan heb je Facebook vast ook al ontdekt als hét platform om klanten aan jouw product te binden. Nee? Geen probleem, tijdens deze workshop leren we jou hoe je je zakelijke Facebookpagina kunt inzetten om op een professionele manier zichtbaar te zijn voor (potentiële) klanten. Want online is waar je klanten zijn, en met name op Facebook!
Succesvol telefonisch verkopen
Stel: je bent ontzettend goed in non-verbale communicatie. Dat is vervelend als je een telefoongesprek hebt, want daar moet je het van andere kwaliteiten hebben. Je bent hier aangewezen op je telefonische gesprekstechnieken en het vermogen in te spelen op het gedrag van de klant. Het is lastig, maar als je het eenmaal onder de knie hebt ga je er alleen maar voordeel uit halen. De moeite waard om te leren dus!